2017’de en çok öne çıkan Uzaktan Öğrenme Trendleri

2017 boyunca uzaktan öğrenme patlamaya devam etti. Daha fazla öğrenci online kurslara kayıt yaptı. Üst düzey üniversiteler sanal ve güçlendirilmiş gerçekliği denedi. Online sağlayıcılar özelleştirilmiş alanlarda  eğitimler başlattı. Ayrıca Google’dan Goldman Sachs’a kadar olan işverenler sayısal kimlik bilgilerine geçmeye başladılar. Bu arada, örgün eğitime olan ilgi çoğu Amerikalı işletme okullarında kayır ve başvurularda düşüş yaşandı.

 

1. Yapay zeka

Yapay zeka (Artificia I), 2017 yılının en aşırı kullanılan teknolojisi, çevrimiçi eğitimde her yerde görülmeye başlandı. Yapay zeka,genel anlamıyla bilgisayarların işlem gücünü insan zihninin akıl yürütme yetenekleriyle birleştirdiğini söyleyebiliriz.Bildiğiniz üzere uzun yıllardır geliştirilmesi devam eden bu teknoloji, son yıllarda  Apple’ın “Siri” ve Amazon’un “Alexa’nın “ kişisel asistanları gibi ürünleri güçlendirmek için zaten tüketici teknolojıisi endüstrisinde yaygın olarak kullanılmaya başlandı.

 

Ürünleri gelecekte AI üzerinde kurulmuş olan bir dil teknoloji kuruluşu olan Knowble’un genel müdürü Jozef Misik’e göre, hızla gelişmekte olan AI teknolojileri gelecekte daha geniş şekilde eğitim sektörüme  sıçrayarak; başvuruların maliyetlerini düşürerek, hemen her alanda  fakültelerin bölümlerine yerleştirmelerini mümkün kılacaktır.

 

Bu gelişmeler ışığında Eğitim Öğretim sektöründe eğitmenler için en büyük ödül, temel öğretim görevlerini yerine getirebilecek makineler ile beraber öğretmenlerin öğrencilerin öğrenim performanslarına daha çok zaman ayırarak onları değerlendirmesine ve hatta içerik dağıtımını desteklemesine yardımcı olabileceklerdir. Tabiyatıyla bu sırada akıllı makinalarında öğrencilerin derin öğrenme sistemlerine konsantre olmalarına ve  insan davranışlarını okuyabilir, yazabilir ve taklit edebilir bir hale gelmelerine sebep olacaktır.

 

Örnek vermek gerekirse;

Colorado Eyalet Üniversitesi’nde öğrencilerin eğitim öğreim değerlendirmelerini iyileştirmek için kullanılan “akıllı öğretme – ‘intelligent tutoring’ ” teknolojisi sayesinde, geçen yıl Georgia Tech üniversitesi tarafından kullanılan sanal öğretim asistanı “Jill Watson’a” I iyi bir örnek olarak vermemiz mümkün.

 

Moocs’un  ortaya çıkışı gibi, bazı fakülte çalışanlarında kaçınılmaz olarak, uygulamaların gelişimini ve algoritmaların tasarımını ve yönetmeyi öğrenmek zorunda kalmaya karşı direniş ve itirazlar çıkacaktır.

Geçmişin bize öğrettiği şekilde  her gelişmenin ve yenilikçi uygulamaların; bunu kullanılacak olan uygulayıcı ve alıcılar tarafından açık kollarla karşılanacakları anlamına gelmiyor.

 

IBM Eğitim ve Bilişsel Bilimler Direktörü Satya Nitta “Eğitimde AI” kaçınılmaz değildir – fakat bu gereklidir “diyor.

 

“Micro Credential” – Mesleki Kurslar

 

Geleneksel eğitim müfredatları tehlike çanları çalarken, gözler geleneksel olmayan eğitimcilerin yetenekli insanların ihtiyaçlarına yönelik uzmanlık eğitim kursları ve sertifikalar sunmalarına yol açmaktadır. Örneğin Veri Madencilği. Bu durum genel geçer kabul gören MBA eğitimlerindeki kadar olmasa da ihtiyaca  özel geliştirilmiş eğitimler kursları doğurmaktadır.

İşverenler dünyası her ne kadar “Uzaktan Eğitimlere” ısınmış sayılmasalar da sık iş değiştiren insanlar için bu akım çalışanların gözünde .ok daha kabül görmelerine sebep olmaktadır. Çevrimiçi öğrenme platformu edX’in CEO’su Anant Agarwal, insanların gittikçe daha fazla yetenek kazanmaya devam etmesi gerektiğini söylüyor. “Çağımız sürekli öğrenme çağıdır” diyor. “Alanınzda yüksek lisans yapsanız da, öğrenim hayatı orada durmamakta, sürekli devam etmektedir” dedi.

 

Büyük veriler

 

Büyük verilerin öğrencilerin öğrenme biçimini değiştirme potansiyeli hakkında yazmış olduk. 2018’de verilerin uzaktan eğitimde daha büyük bir rol oynamasını bekleyin. “İş için Coursera’nın başkan yardımcısı Julia Stiglitz,” Muhteşem bir kaynaktır “diyor. Online öğrenciler eğitmenlerin bilgi birikimlerini değerlendirip değerlendirebildikleri bir bilgi akışı bırakır, diyor. Öğretim üyeleri, gelişmiş analitik gösterge tablolarını kullanarak öğrencilerin gerçek zamanlı olarak ölçme, tahmin etme ve iyileştirme becerilerini geliştirebilirler. Bu, müfredatın bireysel öğrencilerin ihtiyaçlarını karşılamak üzere özelleştirilmesine olanak tanır.

 

Julia, “Örneğin,herhangi bir sınavı alan öğrencilerin, yalnızca yüzde 10’u doğru cevap verebiliyorlarsa, öğretmenlerin bu veriyi dikkate alarak, sorunun en anlaşılır şekilde nasıl sorulması gerektiği üzerinde bir daha durmalarına dikkat çekecektir” diye belirtiyor.

 

Sanal ve güçlendirilmiş gerçeklik

 

2017 yılının sanal gerçekliğin yaygınlaşması gereken yıl olması beklenirken, çok az eğitim materyali üretebilmesinden kaynaklı şu ana kadar, pek az üniversite kabül gören  bir VR girişimini başlatamadı – ancak bu  teknolojiyi giderek tecrübe ediyor ve  geliştiriyorlar.

 

MIT’in Sloan Yönetim Okulu’nda yöneticiler, Google’ın Cardboard ve Samsung’un Gear ile sanal derslik ve ağ oturumlarını keşfetmeye başladılar.

Eğitim bilimleri dekanı Peter Hirst.

 

“Sanal gerçeklik gözlükleri ile sanal sınıf ve eğitim yöntemlerini düşünmeye başladık, ancak genel  başarılı örneklere aylar  ya da yıllarca uzaktayız “diyor

Harvard Business School’un dijital öğrenme girişimi olan HBX’in genel müdürü Patrick Mullane, büyük sorunların VR cihazlarının yüksek maliyeti ve bunları kullanma becerisinin ve ayarlama zorluğunun da katkıda bulunduğunu belirtti.

Teknik danışmanlık Technavio’ya göre, gerçek dünyaya sanal görüntülerin eklenmesinden çok daha hızlı, Eğitim sektörü  VR’a  daha hızlı bir giriş sağlayacaktır. AR / GG (Augmentted Realty-Güçlendirilmiş Gerçeklik)  uygulamaları, mobil cihazlarda ve tabletlerde yaygınlaştığından AR ın eğitim dünyasına uyumu ve giriş engelleri daha düşüktür.

 

Eğitimciler, kullanıcılara AR’ı kullanarak “4D” öğrenme deneyimleri yaşatabilirler. Bu, öğrencilerin sanal yapıları idare etmelerine, ziyaret etmelerine ve küresel mekanlarda dolaşmalarına yardımcı olan içerikler ve uygulamalar içeriyor.

 

Pratik ya da deneyimsel öğrenme programlarına yararlı olmasına rağmen, öğrenciler AR ve VR’nin eğitim alanlarında yaygınlaşması için birkaç yıl beklemek zorunda kalacaklardır.

 

Harmanlanmış öğrenme

 

Moocs’ un 2012’de ilk patlaması üzerine bu eğilimi sahiplenenlere “kampus eğitimine meydan okuyanlar” olarak adledildi. Ancak son birkaç yıldır üniversiteler ** “bricks and clicks. “ sanal ve örgün eğitmi harmanlamaya başladı. Çoğu en üst düzey işletme okulları, hem çevrimiçi modülleri hem yüz yüze eğitimi (Örgün eğitim) birleştiren MBA programlarının yüksek dereceli “harmanlanmış” eğitim dereclerini sunmaya başladılar. Bu yaklaşım eğitmenlerin esneklik sağlamasına, ancak öğrencilerin iletişim ağına bağlanabilecekleri samimi bir ortam sunmalarına olanak tanır.

 

Aslında, çoğu üniversite öğrenim kalitesini yükseltmek için teknolojik yenilikleri bizzat sınıfa getirmeyi tercih ediyor. 2018’de ve sonrasında teknolojik gelişmeler fakültelerin öğrencilerle nasıl etkileşime gireceğini ve içeriğin öğrencilere nasıl ulaşım sağlayacağını değiştirmeye devam edecektir. Son yıllarda, eğitimciler, sınıflarının göz bebeği öğrencilerine ders öncesi online da eğitim dökümanlarını paylaşmalarını desteklese de geleneksel konferanslar giderek tartışma ve bakış açılarının karşılaştırılması için buluşma ortamı olmaya başlamıştır.

Bazı Terimler

  • Moocs – Massive Open Online Courses – Kitlesel Çevrimiçi Açık Kurslar –
  • brick-and-click, e-ticarette bir şirketin geleneksel “tuğla ve topla” stratejisinden farklı olarak hem çevrimiçi hem de fiziksel olarak varlık ve faaliyet göstermesine dayalı işletme stratejisi ve modeline denir.

Yararlanılan Kaynaklar

  • https://ocw.mit.edu/index.htm
  • https://www.cnbc.com/2017/09/08/apples-arkit-will-bring-with-it-a-new-form-of-mobile-advertising.html

Yorumlar

E-Mailiniz gizli kalacaktır.